10/26/10

Tok , we will missing youu .

Salam semua, entry kali nie, aku nak cerita pasal kisah tok aku . Arwah dah pergi tinggalkan aku n family semua buat selama-lamanyaaa . :( 

Khamis, 21hb Oktober 2010 : Dapat kol dari pakcik, gtaw tok jatuh kat BSN mase nak gi keluarkan duet. N now tok ada kat Hospital Taiping , kat emergency ward, n doc ngah wat pemeriksaan lanjut sebab tok koma since jatuh sampai kul 10 malam. Just imagine, dari kul 2ptg tu tok jatuh, kul 10malam pun maseh lum sedar. Herrmm.. Rsauu ! -.-'

Malam tue jugak kul 7.45pm, aku,mama,ayah,cik kamal,cik ayun, gerak balek taiping. Kami naek 1 kete jerr. N cik yun bwk sgt laju. 180km/j. Naek mercedes lagipun. Speed pun tak rase sgt. Hermm.. Dlm perjalanann tue, cik kamal, tak putus2 kol anti eda yg sedang jaga tok kat wad. N anti eda kate, tok tenattt..Herm..Bernafas hanya dengan menggunakan oksigen. Hermmm..
Setibanya kami di hospital kul 11mlm.. Kami trus naek ke wad.. Herm.. Mase aku smpai kat tok, aku trus mengalirkan air mata, Dan berkata "Tok, ni alia tok...Tokk..dengaqq takk" Herm.. tok hanya alihkan kepala, dan bukak mate sikit. Tandanya dia maseh boleh bagi respon.. Tp tok tak mampu bercakapp.. Hermm...Aku sgt sedihhh.. Tak sanggup nak tgk tok camtue.. Doc sahkan tok kene strokeee.. Hermmm..

Mama tak putus-putus urot kaki dan tgn tokkk.. Coz org kate, lau sape2 kene stroke.. Kaki or tgn jgn dibiarkan, kene sentiasa urut.. Bagi melancarkan perjalanan darahh..

Tepat kul 3pagi, kami trus pulang ke KL coz cik kamal n cik ayun ada keje keesokkan harinyaa.. Kul 5 pagi baru smpai kl.. Herm.. Dalam perjalanan untuk pulang ke KL pun, kami semua tak senang ddudukk... Hermm..Yelahh, org yg kita betul2 sygg.. Dalam keadaan cmtuee.. Tambah2 doc kate, tok 50/50. :"(

Keesokkan harinyaa.. Mama hanya menelefon je anti eda, n bertanyakan ttg khabar tokk.. Tp bad newss, hari makin hari, tok dah tak leh gerakk.. N dah tak bagi responsee.. Hermm -.-'

Sabtu,8.30am,23 Oktober 2010 :

Dapat kol dari cik yun skali lagi, tok dah tenat sgttt.. Mmg dah dpt petanda yg tok akan pergi tinggalkann kamii.. :(
We olz pun siap2 nak trus gerakkk balekk taipingg.. :(
Dalam perjalann tuee, mama tertidur, n tetiba dia tersedar dan menangiss, mamaa kate, tok dtg jumpa mama, n lambaii mama, n truss naek atassss.. hermmm.. lagilahh wat kami semua risauu sgt...!
Kul 1.30pm, we olz smpai kat hspital.. Tok hanya bernafas melalui oksigenn.. Hermm.. Tok mmg dah x sedar timee tuee.. Kami hanya redha dgn ujian Allah SWT. Herm... :'(

Aku,mama,ayah, cek in kat hotel... Dekat dgn hspital.. Ia mungkin akan memudahkan kami untuk pergi ke hospital lau ada pape.. Tibe2 kul 3pagi, kami dpt berita. Tok dah meninggalllll.. Tok dah pergi tinggalkan kami wat selama-lamanyaa.. :'( Hermmmm..
Sgt sedihh.. Tokkk, personally :

*saya rindukan latahan tokkkk.. :'(
*saya rindu masakan tokkk.. :'(
*saya rindu nak peluukk tokk.. :'(
*saya rindu nak tengok tok gulung rokok daunnn.. :'(
*saya rindu nak lepak makan dengan tok.. :'(

Tok sgt baekk kepada cucu-cucunyee.. Saya doakan tok sentiasa aman di sana.. N ditempatkan di kalangan org yang berimannn.. :) Amin...

No comments:

Post a Comment