11/25/10

busywoman :) *mood untuk berUTARA !

Salam suma! :)

Mungkin kali nie angpa pelik, awat aku dok berloghat utara kat sini . Bukan apa. Saja2 ja. Selesa skit. Lately dok kerap berhubung dengan sepupu sepapat aku. Taiping mali. So, rasa best jaa! Lau angpa x caya, angpa try la! :)

BUSYWOMAN ! 
 
"CIKGU TUITION"

Awat aku kata cmtue ? Yelah, since sem break nie, aku dah mula partime aku.
Dan yang paling aku rasa cam x caya, ialah aku jadi cikgu tuition. HAHA ^^ 
Cara takk? Mesti cara gila! Angpa ley byg dakk cne aku ngajaq? HAHA ^^

Aku garangg weyh ! Ada skali tue, anak murid aku teriakk sebab aku denda dia, suh dia tulis angka 2 smpai seratus kali ! Yelahh, sapa yang tak bengang aku habaq kat angpa. Dok tulis angka 2 macam cacinn ! Berapi gak rasa ! Cuba angpa ada kat situation aku, pergh ! Mesti mulot rasa nak berletiaq ! :D
 
Subjekk yang aku ngajaq :
1. Bahasa Melayu
2. Bahasa Inggeris

Tue jaa yang mampu. Kalau matematik tue, setakat sifir 1-12 tue. Master laa ! :D 
*Gila perasan weyh aku !

"RECEPTIONIST"

Aku diterima bekerja sebagai receptionist, dengan gaji aku, rm100 sehari. Sapa x mau weyhh! Dekat company Murphy Oil KLCC. HAHA ^^
Aku keja kat tingkat 36 weyhh ! Aku bernasib baekk sebab dinding2 ofis tue bukan cermin. Lau cermin dah lama aku mampuih weyh! Aku gayat kot ! HAHA.

Environment kat ofis sgt style! Aku suka ! Kalau angpa sume nak mai, mai lahh lawat aku kat ofis! HAHA. 
Aku sedia menerima kehadiran angpa sume! *mmg ofis tu bapak aku punya! HAHA.

Now aku citer kat angpa pasai lunch time. Aku akan berseorangan bila time lunch. Takdak geng! HAHA. 
So, menjimatkan duet and tenaga untuk berjalan jauh2, aku just turun cold storage and bli a slices of seafood pizza rm4.99 and fries rm3.50. Huhu.

Air tak yah la nak beli, sebab ofis aku ada pantry. Haha. Lagi bermacam-macam air ada dlm tue! :)

Herm, so far, staff kat sane, sume cool gila! Most of them are mat bin salleh ! :P
So, depa nye loghat inggeris tue, kadang2 memerlukan aku untuk suh depa ulang ayat yang sama 2-3 kali baru nak phm. Gila bingai aku nie! HAHA ^^
Mana taknyaa, dok "kentang panaih" sgt! huhu. 

Tp , setakat nie depa lum penah mrh aku ke apa ka. Risau jugak aku kot2 depa dok kata "Why this malay girl looks stupid".
Aku akan pastikan statement itu tidak akan dan tidak pernah keluar. HAHA !

Most of the time aku kat ofis tue, xderlah busy mane. Yala, just answering calls, transfer calls, collet tender, manage meeting rooms, and update email :)
Tak susah pun keja aku. 
Bila aku dah bosan gila, mula lahh aku dok bersuluh kat cermin. Dok mencntikkan muka. Walaupun xder efek pape bila aku dok bsuuluh, apa aku pedulikk! Janji hati senang! :))

Kalau angpa nak taw , apa ayat aku bila pickup calls :

"Murphy Oil, good morning"

"One moment please"

"Oh, sorry there's no reply"

"No,problem"

"You're welcome"

Cool takk ? 

Markahh yang aku ley bagi untuk environment and staff kat ofis ialah

5/5 ! 

:)








1 comment: