9/10/10

Limpahan Manusia di Malam Raya, Location : Jalan Tuanku Abdul Rahman. ;)

Huh. Nie lah keadaan Jalan Tuanku Abdul Rahman a day before raya. Tapi, nie time siang. Aku pergi merayap ke sane, Siang and Malam. Means here, Khamis tengahari aku gi dulu usha brg2. N malam baru borong. Haha. :D  . Tapi unfortunetaly, sangat tak best! Huh. Bosan! Bile nak bejalan dalam pasar malam tue pada waktu malam, seolah-olah nak beli ORANG okay. Bukan nak beli BARANG. Haha. :p


Herm, meh aku citer sket caner keadaan di waktu siang masa kat sane :
-dah la puasa! tapi takpe, itu adalah salah satu yang kite wajib laksanakan. Aku mulakan langkah dari Lorong yang ada antara Jukebox and Bookstore. So, aku and mama and cousin sisters pun masuk la kat lorong tue. Dengan harapan, moga-moga bertemu jodoh! Eh. Ape nie gatallll!!! Hahaha. :D
-Then we olz jalan mengikut susunan dari yang Besar sampai ke Kecil. Haha. :p Yelah, dalam masa tue, aku yang paling tinggi dalam keluarga, so aku ditugaskan untuk jalan depannn skaliii... (Atyn dis for you : Yang dihadapaaannnnn skaliiii.. Haha :) )
-Panas okay time tue! Huh. Sampai kering air liur aku! Haha. Sambil jalan-jalan tue, kedengaran suara-suara sumbang. Hehe. "Meh Kak Long, Meh Mak!! Beli.Beli.Beli!! Murah2. Borong2. Hari nie lasttt! Esok dah rayeee!! Yayyyy!!" Sangat comel okay dorang tue.
-Untuk mendapatkan air cond yang sejuk, we olz tukar plan, n masuk dalam Semua House!! Sgt org tua okay dalam tue! Haha. ;)
-Mama berniat nak beli kain alas meja. Haha. N lastly dia jumpa. Coz dalam perjalanan tue, we olz tgk harganya sumer RM25. Padahal alas meja tue boleh dapat dalam RM10-15 jerk okayy! Cekkikk Daraahh! Mama dapat apa yang dia inginkannnn.
-Tema baju family aku taun nie, Silver! Hee. So, niat mulia we olz nak carikan ayah sepasang baju melayuuu sliver.! Huh. Ensem ayahhkuuu! <3

=SEPANJANG JALAN TAR TUE. AGAK BOSAN + PENAT! TAK BELI APE PUN OKAY!=

Lastly : Gerak balik. 6:45 pm. Sampai rumah jer azan mula berkumandangg.. Lapar + Haus! ;)

Menu berbuka puasa : KFC Dinner plate ( 2 spicy - ribs , 1 original - drumstick : its for me)
                                  Chicken Rice Combo ( 2 Original - ribs : its for ayah)

No comments:

Post a Comment